138 zoekwoorden in de top 3
Met een succesvolle SEO-strategie hebben we er o.a. voor gezorgd dat de webshop van New Power 95% meer organische doelen heeft behaald (2022 vs. 2024). Benieuwd hoe? Lees dan vooral verder!
Zoektermen in top 3
Meer opbrengsten
Meer organisch verkeer
Diensten
Klant
Dit wil ik ook!
Laat je gegevens achter, wij bellen je terug!
De uitdaging en doelstellingen
New Power is een leverancier van zonnepanelen met stekker, ook wel plug and play zonnepanelen genoemd. Voorheen was New Power organisch nauwelijks vindbaar. Ze besteedden weinig aandacht aan SEO (Search Engine Optimization). Wel draaiden ze al Google Ads campagnes. Hun wens was om ook organisch hoger in de zoekmachines te komen, daarom klopten ze bij Zoomin’ aan. Wij gingen voor hen aan de slag met een SEO-strategie op maat.
Nulmeting begin traject
Voordat we konden beginnen met het uitwerken van de SEO-strategie, hebben we eerst een analyse gedaan van de webshop van New Power. Denk o.a. aan posities en zoektermen in Google checken en het analyseren van de websitestructuur, bezoekersaantallen, -kenmerken en techniek. In maart 2022 stond New Power er als volgt voor:
Onze aanpak
1. Zoekwoordenonderzoek
Om de SEO-strategie vorm te geven zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Hiermee hebben we alle relevante zoektermen in kaart gebracht.
2. Contentplan maken
Op basis van het zoekwoordenonderzoek zijn we gestart met het creëren van content. De focus lag vooral op het schrijven van landingspagina’s voor specifieke zoektermen, zoals ‘zonnepanelen met stekker’, ‘plug en play zonnepanelen’ en ‘zonnepanelen zelf plaatsen’.
3. Lancering/migratie nieuwe webshop
Tijdens het bouwen van de nieuwe webshop hebben wij ervoor gezorgd dat alle afbeeldingen, URL’s, metadata en pagina’s geoptimaliseerd werden. Samen met de websitebouwer hebben we ervoor gezorgd dat de techniek van A tot Z klopte en de websitesnelheid optimaal werd.
4. Nieuwe content schrijven & on page optimalisatie
Na livegang van de nieuwe webshop zijn we doorgegaan met het schrijven van nieuwe content voor de website, zowel landingspagina’s als blogs. Ook hebben we maandelijks de resultaten van bestaande content gemonitord en waar nodig direct geoptimaliseerd.
5. Autoriteit van de website verbeteren met linkbuilding
Om de online zichtbaarheid van New Power een extra boost te geven was het nodig om de domeinautoriteit te verhogen. Daarom zijn we een linkbuildingtraject gestart met gastblogs ruilen.
Het resultaat
Voor New Power hebben we mooie resultaten behaald. Zo hebben we maar liefst 138 zoekwoorden met posities in de top 3 weten te behalen én 331 zoekwoorden in de top 10. Dit gaat om ‘non-branded’ zoektermen, oftewel zoekwoorden waar de naam ‘New Power’ of ‘NP’ niet in het zoekwoord zit.
Datum | Zoektermen top 3 | Zoektermen top 10 | Gem. positie Google |
1 maart 2022 | 10 | 57 | 20,4 |
1 februari 2024 | 138 (+93%) | 331 (+481%) | 3,5 (+582%) |
In twee jaar tijd hebben we met New Power een stijging van 60% in het organische verkeer doorgemaakt. Daarmee hebben we ook een aantal grote spelers van de troon gestoten. Dit alles heeft in 2023 gezorgd voor 95% meer organische conversies, zoals aanvragen en aankopen, vergeleken met 2021 (voor livegang van hun nieuwe website). En misschien wel het allerbelangrijkste; de opbrengsten uit het organische verkeer zijn in 2023 maar liefst met 195% gestegen ten opzichte van 2022.