Skip to content
Menu

SEA specialist

Wat is een SEA specialist?

Een SEA specialist is iemand die zich bezig houdt met het opzetten en optimaliseren van advertenties in zoekmachines. Hij of zij zorgt ervoor dat de advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep, op de juiste tijdstippen en met de juiste zoekwoorden. Deze functie wordt ook wel Google Ads specialist genoemd.

wat is een sea specialist
schaduw foto

Wat doet een SEA specialist?

Een SEA specialist doet onderzoek naar jouw doelgroep, zoekwoorden en concurrenten. Op basis van deze informatie en informatie van het bedrijf wordt een campagne opgezet in Google Ads. Dit kan met video, tekst, banners of afbeeldingen. Wekelijkse optimalisatie is aan te raden, dus een SEA specialist gaat hier wekelijks mee aan de slag na het opzetten van de campagnes.

Een groep zoekwoorden moet een goede landingspagina hebben. Als deze pagina er nog niet is, helpt Zoomin’ mee aan het maken van een goede pagina.

Voor tekstadvertenties moeten pakkende titels en beschrijvingen worden verzonnen. Denk aan je USP’s (unieke punten van het bedrijf), wat jouw diensten en producten te bieden hebben en waar je dit bijvoorbeeld kunt aankopen.

Banner of app advertenties kunnen foto’s of HTML5 banners worden weergeven. HTML5 banners zijn banners die interactief zijn. Je vindt deze vaak op nieuwswebsites aan de linker- en rechterkant naast de tekst.

Bij videoadvertenties zoals bij Youtube, is er uiteraard een video te zien. Deze kan voor en tijdens de video’s worden afgespeeld. Maandelijks rapporteert een SEA specialist de resultaten die uit de advertenties voortkomen.

SEA specialist recensies

Transparante werkwijze
+8 jaar ervaring
Duidelijke uitleg

Google Ads optimaliseren

Wekelijks worden jouw advertenties aangepast. Denk aan het uitsluiten van zoekwoorden, bijvoorbeeld: ’Bank kopen’ of ‘Bank kiezen’. Deze zoekwoorden kunnen worden ingezet bij het zoekwoord ‘bank’. Dit zijn twee verschillende zoekwoorden: voor een meubelzaak en voor een bank die geld uitleent.

Denk ook aan doelgroep optimalisatie. Is jouw doelgroep tussen de 20 en 35 jaar oud? Misschien krijg jij meer aanvragen of aankopen van vrouwen tussen de 30 en 40 die in Noord-Holland wonen en interesse hebben in een bepaald onderwerp tussen 8 en 12 uur in de avond. Dit kunnen we stap voor stap scherp stellen.

Google Ads optimaliseren
schaduw foto

Google Ads specialist

Indien jouw advertenties al een tijdje online staan, is het goed om dit af te wisselen. Zo blijven we relevant en zorgen we ervoor dat we de zoeker nieuwe advertenties in Google laten zien. Heb je een nieuwe blog online staan en is deze relevant? Dan nemen we die mee als link in de advertentie. Meer weten? Check de werkzaamheden van John als freelance SEA specialist.

Zoomin’ als SEA specialist

Zoomin’ biedt uitsluitend advertenties binnen Google en haar netwerk. Dit is een bewuste keuze, omdat Google veruit het grootste marktaandeel heeft in Nederland, net als in het overgrote deel van de wereld.

Hoe ga je te werk? Wat doe je verder allemaal precies? Dit wordt allemaal duidelijk uitgelegd tijdens iedere stap. Er zal transparant worden gerapporteerd. Verandert er iets aan bijvoorbeeld het productaanbod door seizoensgebondenheid? Dan wordt er niet moeilijk gedaan en wordt er meegedacht aan een oplossing. 

SEA specialist voor advies

Vul het formulier in en we nemen contact op. 

sea specialist inhuren
schaduw foto

Waarom een SEA specialist inhuren?

Google Ads is erg ingewikkeld. Er zijn tientallen, zo niet honderden opties binnen Google Ads. Het opzetten van een campagne is voor een specialist al veel werk, laat staan de optimalisatie. Heb je zelf een account opgezet en krijg je een aanbeveling van Google? Tip: klik hier niet op! Doe je dit wel, dan kan zomaar jouw best presterende zoekwoord verwijderd of aangepast worden, waardoor al jouw budget naar niet relevante zoekwoorden wordt verschoven.

SEA werkwijze

SEA campagne starten? Zo gaan we te werk:

1. Kennismaking

Kennismakingsgsprek om te bekijken of Google Ads het juiste kanaal is en in welke vorm dit zou passen.

2. Analyse en advies

Zoekwoorden analyse en indicatieprestaties omtrent interessante zoekwoorden.

3. Campagne opzetten

De uitgedachte campagnestructuur uitwerken en opzetten in Google Ads.

4. Optimalisatie

Wekelijkse optimalisatie van de campagnes en advertentiegroepen.

SEA specialist inschakelen

Advies, uitleg of uitbesteden? Vul het formulier in. We maken graag kennis om te kijken welke campagnes het beste bij jouw situatie passen.

SEA Specialist John Mulder

sea specialist