Skip to content
Menu

Hoger in Google

Waarom hoger in Google?

Hoger in Google komen houdt in, hogere posities behalen in de zoekresultaten van Google. Met hoge posities binnen Google wordt je website zichtbaar voor veel meer potentiële klanten die uiteindelijk kunnen leiden tot een websitebezoek of zelfs een aankoop. Bij Zoomin’ begrijpen we de waarde van een hoge positie in Google en helpen we je graag om je website te promoten op Google. Op deze pagina zullen we bespreken wat het inhoudt om hoger in Google te komen en hoe onze kennis en ervaring op het gebied van SEO, SEA en lokale, regionale en wereldwijde vindbaarheid je kan helpen bij het vergroten van je website promoten op Google.

Hoe kom je hoger in Google?

Je kunt hoger in Google komen door middel van SEO of SEA. SEO gaat over de organische zoekresultaten. In onze blog ‘Wat is SEO’? kun je lezen wat SEO precies inhoudt. SEA gaat over de geadverteerde zoekresultaten. Om betere posities te verkrijgen in de organische resultaten, zul je in moeten spelen op het algoritme van Google. Om betere posities te verkrijgen in de geadverteerde zoekresultaten kun je een SEA-campagne opzetten en direct resultaat zien. Dit kun je doen met Google Ads of Bing Ads.

hoger in google

Doe de gratis positie scan!

Ontdek hoe je website scoort in de zoekmachine met onze gratis positie scan! Deze scan biedt direct inzicht in hoe jouw website presteert in de zoekresultaten. Na het verstrekken van enkele gegevens en de URL van jouw website, ontvang je een gedetailleerd rapport. Hiermee krijg je een duidelijk beeld van je huidige positie voor verschillende zoekwoorden. Wil je ook weten hoe je je verhoudt tot je concurrenten? Geef dan ook hun URL op voor een vergelijkende analyse. Waar wacht je nog op? Inzicht is de eerste stap naar online groei!

Voer jouw gegevens in

Hoger in Google met SEO

Het algoritme van Google bepaalt de posities van websites binnen Google. Dit is een complex systeem. Het is gebaseerd op verschillende factoren en criteria die Google gebruikt om de relevantie en kwaliteit van een website te beoordelen. Hoe hoger de relevantie en kwaliteit van jouw website, hoe hoger in Google je geplaatst zult worden. Bij Zoomin’ weten we hoe we op deze algoritmes in moeten spelen door de relevantie en kwaliteit van jouw website te verbeteren. Het verbeteren van de relevantie en kwaliteit van je website, noem je het optimaliseren van je website. Bij het optimaliseren van je website horen verschillende SEO factoren. Als je specifiek SEO voor webshops gaat toepassen, kunnen weer andere factoren handig zijn.

Hoger in Google met SEA

SEA is ook een krachtig middel om je website hoger in Google te laten verschijnen. Met SEA kun je advertenties heel gericht inzetten op een bepaald gebied of een bepaalde doelgroep. Onze SEA specialisten bij Zoomin’ kunnen je helpen bij het opzetten en beheren van effectieve advertentiecampagnes, waardoor je direct zichtbaar bent voor je doelgroep en potentiële klanten. Er zijn verschillende soorten advertenties die je kunt inzetten zoals: zoekadvertenties, displayadvertenties, videoadvertenties, shoppingadvertenties, lokale advertenties, appadvertenties en performance max campagnes, die zorgen dat je op alle mogelijkheden goed zichtbaar bent.

Hoger in Google zoekresultaten

Welke manier is beter?

Er zijn zoals altijd meerdere wegen die naar Rome leiden en er is niet per se een betere manier. Beide manieren versterken elkaar en kunnen goed samen worden ingezet. Denk aan alle SEO-factoren die helpen bij een betere Google Ads structuur.

 

SEO

 SEA

Direct goed vindbaar   x
Bestaansrecht lange termijn x  
Target meerdere zoekmachines x  
Hoogste klikpercentage x  
Vergt kennis en tijd x x
Versterkt andere marketingmiddelen x x
Meetbaar x x

Lokaal hoger in Google

Je kunt ervoor kiezen om je te richten op lokale, regionale of wereldwijde vindbaarheid van je website. De regel geldt: hoe groter het gebied waar je vindbaar wil worden, hoe meer concurrentie, dus hoe meer tijd en moeite dit zal kosten. Je kunt lokaal advertenties inzetten, zodat je lokaal hoger in Google verschijnt door middel van SEA. Je kunt lokaal hoger in Google komen door middel van SEO, door je op lokale zoekwoorden te richten. Wil jij als glazenwasser beter vindbaar worden in Rijswijk? Dan kun je relevante zoekwoorden zoals: glazenwasser Rijswijk, Rijswijk glazenwasser en glazenwasser particulier Rijswijk verwerken op je pagina. Je vindt relevante zoekwoorden voor jouw pagina middels een zoekwoordenonderzoek. Relevante zoekwoorden gebruiken is erg belangrijk voor lokale SEO, maar er zijn nog veel meer zaken die effect hebben op je lokale vindbaarheid.

Regionaal hoger in Google

Wil je graag in een groter regionaal gebied hoger in Google komen? Je kunt je zoekmachineadvertenties richten op een groter regionaal gebied. Daarnaast kun je organisch beter vindbaar worden door regionale zoektermen te gebruiken. Zo kun je je in plaats van Dordrecht, richten op regio Rijnmond of Zuid-Holland. Je zult dan met meer websites concurreren, dus dit zal meer tijd kosten. Heb je hier geen tijd voor? Geen probleem! Besteed jouw websiteoptimalisatie uit bij een SEO consultant. Een SEO consultant kijkt met je mee en geeft je advies, zodat je websiteoptimalisatie in één keer goed gebeurd.

Wereldwijd hoger in Google

Tot slot kun je ervoor kiezen om wereldwijd hoger in Google te scoren. Het is dan voor de hand liggend om Engels te gebruiken. Wereldwijd vindt je de grootste concurrentie, omdat je concurreert met alle websites die online staan. Je kunt met Google advertenties inzetten en deze tonen aan gebruikers over de hele wereld. Met Engelse zoektermen kun je je richten op het wereldwijde publiek met SEO. Hiermee concurreer je dus wel met veel websites en is het lastiger om hoge posities te behalen. Een SEO specialist weet alle ins- en outs over wereldwijd vindbaar worden en helpt jou hier graag bij!

Stappenplan hoger in Google

Zoekwoorden Onderzoek

Website analyseren op verbeterpunten

Advies bespreken en afstemmen

Keuze maken tussen SEO of SEA – of beide

 

Planning maken voor komende tijd

Start opzetten van de campagne

Wekelijkse optimalisatie

Wanneer zie ik resultaat?

Als je aan de slag gaat met SEO of SEA ben je natuurlijk benieuwd hoe snel je resultaat ziet en nieuwe bezoekers kunt verwachten. Als je een SEA-campagne start ben je binnen twee dagen zichtbaar in de resultaten. Met een SEO-traject gaat hier meer tijd overheen. Je resultaten voor een bepaald zoekwoord hangen af van: 

Het zoekvolume - Hoe meer zoekvolume er op het zoekwoord zit, hoe meer concurrentie er is en hoe langer het duurt voordat je in de top 10 staat.
De concurrentie - Hoe hoger de concurrentie op het zoekwoord, hoe langer het duurt voordat je in de top 10 staat.
De domeinwaarde –Hoe hoger jouw domeinwaarde, hoe sneller je in de top 10 van Google zult verschijnen.

Hoger in Google met Zoomin’

Bij Zoomin’ zijn we gepassioneerd over SEO en SEA en helpen we bedrijven om hoger in Google te komen en hun online zichtbaarheid te vergroten. Ben je benieuwd welke posities je nu al binnen Google hebt? Doe de Gratis SEO Scan! Wil je graag betere posities behalen? Ons ervaren team van SEO-specialisten in het Westland staat klaar om je te ondersteunen bij het bereiken van je doelen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we je kunnen helpen om je website beter vindbaar te maken. Bereik nieuwe hoogtes in de zoekresultaten en trek meer potentiële klanten aan met Zoomin’!

Meer weten? Neem snel contact op