Skip to content
Menu

Hoger in Google

Hoe kom je hoger in Google?

Op twee manieren kunnen wij jouw vindbaarheid in zoekmachines verbeteren: middels SEO en SEA. Klinkt interessant, toch? Dat is het ook! Wat is SEO dan? In het Nederlands betekent SEO zoekmachine optimalisatie en SEA betekent zoekmachine adverteren. Beide manieren hebben zo hun eigen toegevoegde waarde en wanneer ze tegelijk worden ingezet, versterken ze elkaar.

Hoger in Google met optimalisatie (SEO)

Hoger in Google komen met zoekmachine optimalisatie (dit zijn de niet betaalde zoekresultaten) is interessant wanneer jij een website hebt waar potentiële klanten op kunnen komen. Door zoekmachine optimalisatie in te zetten, stijgt jouw website organisch steeds wat meer naar boven in de zoekmachines. Je betaalt hier niet per klik, juist het tegenovergestelde. Je zorgt ervoor dat jouw pagina het juiste resultaat voor de zoekopdrachten is. Als SEO-specialisten optimaliseren wij jouw website om dit doel te bereiken. Wil je jouw SEO uitbesteden? Dan is Zoomin’ jouw partner.

hoger in google
Hoger in Google

Meer weten over SEO? 

Bekijk de blog ‘Wat is SEO?’ 

Hoger in Google met advertenties

Direct hoger in Google komen? Dat kan door advertenties binnen het Google-netwerk in te zetten. SEA staat voor ’search engine advertising’ oftewel ‘zoekmachine adverteren‘ in het Nederlands. Binnen het platform Google Ads zijn er verschillende manieren om jouw website in de zoekresultaten te promoten. Dit kan via zoekadvertenties, displayadvertenties, videoadvertenties, shoppingadvertenties, lokale advertenties en appadvertenties.

Kortom, veel mogelijkheden om jouw website te promoten met Google Ads. Bekijk wat Zoomin’ als SEA-specialist voor jou kan betekenen.

Voordelen van Hoger in Google staan

Wat zijn de voordelen om jouw website of webshop hoger in Google te laten scoren?

Leidt meer bezoekers naar jouw website
De ‘zoeker’ heeft 100% zeker interesse in het onderwerp van jouw dienst of product
Hogere naamsbekendheid
Kennis delen met jouw doelgroep
Binnen no-time kan jouw website hoog in Google staan (adverteren)
Lange termijnstrategie (SEO vooral)
SEO en SEA zijn meetbaar – meet kosten vs. opbrengsten

Welke manier is beter?

Er zijn zoals altijd meerdere wegen die naar Rome leiden en er is niet per se een betere manier. Beide manieren versterken elkaar en kunnen goed samen worden ingezet. Denk aan alle SEO-factoren die helpen bij een betere Google Ads structuur.

 

SEO

 SEA

Direct goed vindbaar   x
Bestaansrecht lange termijn x  
Target meerdere zoekmachines x  
Hoogste klikpercentage x  
Vergt kennis en tijd x x
Versterkt andere marketingmiddelen x x
Meetbaar x x

Stappenplan hoger in Google

Zoekwoorden onderzoek

Website analyseren op verbeterpunten

Advies bespreken en afstemmen

Keuze maken tussen SEO of SEA – of beide

Planning maken voor komende tijd

Start opzetten van de campagne

Wekelijkse optimalisatie

Starten met jouw website of webshop?

Vul het formulier in! 

Hoger in Google