Menu

Zoekmachine adverteren (SEA)

SEA

Je hebt het vast al eens gezien: advertenties bovenaan jouw zoekresultaten. Je kunt ze herkennen door “Advertentie” of “Adv.”. Deze advertenties worden gemaakt door bedrijven met de tool Google Ads, in andere zoekmachines zoals Bing gebeurt dit via hun eigen tool. In Google Ads kan een campagne aangemaakt worden waarbij een budget bepaald wordt. Het bedrag dat wordt betaald, zijn de kosten per klik of per conversie binnen het gekozen budget.

Wat maakt het adverteren via Google Ads dan zo effectief? Ik kan de campagne richten op een specifieke doelgroep. Zo kan ik bijvoorbeeld de locatie, leeftijd of het geslacht specificeren. Met zoekmachine adverteren (SEA) ben je zeker dat jouw doelgroep wordt bereikt.

Meer weten over de opties voor zoekmachine advertenties?

Doelgericht adverteren met Google

schaduw foto

SEA campagne inrichten

Doelgericht adverteren, hoe gaat het in zijn werk?

1. Analyse en onderzoek

Zoekwoordcombinaties controleren en de maximale kosten per conversie berekenen.

2. Bespreken advies

Het advies bespreken met mijn aanbevelingen en welke focuszoekwoorden ik zou gebruiken.

3. Inrichten campagne

Advertentiegroepen inrichten met o.a. targetlocaties, biedstrategieën, doelgroepen en conversies.

4. Start campagne

De campagne goed laten keuren en online zetten.

5. Rapportage

Tweewekelijkse rapportage per e-mail of op locatie.

6. Optimalisatie

Wekelijkse optimalisatierondes om de campagnes zo goed mogelijk te laten presteren.

Werkwijze

Aan de hand van een stappenplan bekijk ik welke strategie we het beste kunnen inzetten voor jouw onderneming:

1. Kennismaking

Kennismaking op locatie of online om te kijken of we elkaar kunnen helpen.

2. Offerte en akkoord

Ik heb een akkoord op de offerte en we kunnen samen aan de slag. Let’s go!

3. Zoekwoorden onderzoek

Tijdens dit onderzoek wordt een analyse van relevante zoekwoorden gemaakt en weergegeven in een rapportage en advies.

4. Bespreken advies

Aan de hand van de rapportage en advies uit het zoekwoorden onderzoek bespreken we hoe we het traject aanpakken.

5. Start campagne

Ik ga aan de slag, let’s go!

sea specialist

Neem contact op

Wil je aan de slag met de vindbaarheid van jouw website of webshop?