Case
Microcement Studio: 67 meer conversies per maand via Google Ads in een concurrerende markt
Klant:

Introductie
Microcement Studio is specialist in naadloze betonvloeren zoals microcementvloeren en lavasteenvloeren. Deze vloeren zijn krasbestendig, waterdicht en passen perfect in zowel woonhuizen als commerciële ruimtes. In de showroom in Eindhoven kunnen klanten diverse vloertypes en kleurstalen bekijken. Sinds februari 2024 verzorgt Zoomin de Google Ads-campagnes voor Microcement Studio.
De uitdaging
De belangrijkste uitdaging voor Microcement Studio was het verhogen van het aantal conversies /offerteaanvragen via de website. De concurrentie in de advertentieveilingen is hoog, met meerdere grote spelers actief in deze niche. Daarnaast leverde organisch verkeer slechts beperkt resultaat op. Daarom werd gekozen voor een gerichte inzet van Google Ads.
Onze aanpak
Om de zichtbaarheid te vergroten en de conversies te stimuleren, hebben we de volgende stappen genomen:
Zoekwoordenonderzoek
In kaart brengen van relevante zoektermen.
Opzetten van een nieuw Google Ads-account
Inclusief campagne-indeling, structuur van advertentiegroepen, locatietargeting en het schrijven van converterende advertenties.
Websiteoptimalisatie
Advies uitgebracht voor verbeteringen op de belangrijkste landingspagina’s voor het creëren van conversiegerichte pagina’s.
Doorlopende optimalisatie
Maandelijkse evaluatie en bijsturing van campagnes, waaronder uitbreiding of uitsluiting van specifieke vloergerelateerde termen (zoals gietvloeren of PVC-lavasteenvloeren) en het verfijnen van targeting op locatie.
Het resultaat
Conclusie
Dankzij een gerichte Google Ads-strategie, intensieve monitoring en nauwe samenwerking met Microcement Studio, zijn de website-aanvragen sterk toegenomen. Ook heeft een gelijktijdige vernieuwing van de website bijgedragen aan dit succes.
Wil jij ook zulke resultaten behalen? En ben je benieuwd naar wat wij als SEA-specialist voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
maart 2024
Conversies via website
8
Gem. kosten per conversie
€62
maart 2025
Conversies via website
75 +837%
Gem. kosten per conversie
€32 -48%
Gebruikers via Google Ads
+118%