Case
New Power: 138 zoekwoorden in de top 3 en 195% meer opbrengsten
Klant:
De uitdaging en doelstellingen
New Power is een leverancier van zonnepanelen met stekker, ook wel plug and play zonnepanelen genoemd. Voorheen was New Power organisch nauwelijks vindbaar. Ze besteedden weinig aandacht aan SEO (Search Engine Optimization). Wel draaiden ze al Google Ads campagnes. Hun wens was om ook organisch hoger in de zoekmachines te komen, daarom klopten ze bij Zoomin’ aan. Wij gingen voor hen aan de slag met een SEO-strategie op maat.
Nulmeting begin traject
Voordat we konden beginnen met het uitwerken van de SEO-strategie, hebben we eerst een analyse gedaan van de webshop van New Power. Denk o.a. aan posities en zoektermen in Google checken en het analyseren van de websitestructuur, bezoekersaantallen, -kenmerken en techniek. In maart 2022 stond New Power er als volgt voor:
Onze aanpak
Zoekwoordenonderzoek
Om de SEO-strategie vorm te geven zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Hiermee hebben we alle relevante zoektermen in kaart gebracht.
Contentplan maken
Op basis van het zoekwoordenonderzoek zijn we gestart met het creëren van content. De focus lag vooral op het schrijven van landingspagina’s voor specifieke zoektermen, zoals ‘zonnepanelen met stekker’, ‘plug en play zonnepanelen’ en ‘zonnepanelen zelf plaatsen’.
Lancering/migratie nieuwe webshop
Tijdens het bouwen van de nieuwe webshop hebben wij ervoor gezorgd dat alle afbeeldingen, URL’s, metadata en pagina’s geoptimaliseerd werden. Samen met de websitebouwer hebben we ervoor gezorgd dat de techniek van A tot Z klopte en de websitesnelheid optimaal werd.
Nieuwe content schrijven & on page optimalisatie
Na livegang van de nieuwe webshop zijn we doorgegaan met het schrijven van nieuwe content voor de website, zowel landingspagina’s als blogs. Ook hebben we maandelijks de resultaten van bestaande content gemonitord en waar nodig direct geoptimaliseerd.
Autoriteit van de website verbeteren met linkbuilding
Om de online zichtbaarheid van New Power een extra boost te geven was het nodig om de domeinautoriteit te verhogen. Daarom zijn we een linkbuildingtraject gestart met gastblogs ruilen.
Het resultaat
Conclusie
Voordat we konden beginnen met het uitwerken van de SEO-strategie, hebben we eerst een analyse gedaan van de webshop van New Power. Denk o.a. aan posities en zoektermen in Google checken en het analyseren van de websitestructuur, bezoekersaantallen, -kenmerken en techniek. In maart 2022 stond New Power er als volgt voor:
1 maart 2022
Zoektermen top 3
10
Zoektermen top 10
57
Gem. positie Google
20,4
1 februari 2024
Zoektermen top 3
138 +93%
Zoektermen top 10
138 +93%
Gem. positie Google
3,5 +582%