Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een handige tool die je kan helpen bij het begrijpen van het gedrag en de interacties van gebruikers op je website. Je kunt statistieken inzien over het verkeer op je website, waar het verkeer vandaan komt, het gedrag van de gebruikers en hoeveel conversies je uiteindelijk hebt. Je kunt deze statistieken gebruiken voor een strategie om hoger in Google te komen. Je kunt ook anderen toevoegen aan je Google Analytics-4 account. Dit is heel eenvoudig.

Je kunt een medewerker toevoegen die gegevens kan analyseren en waardevolle inzichten kan verkrijgen, of SEO-specialist die je kan helpen bij het optimaliseren van je online marketingstrategie. In dit artikel leggen we je stap voor stap uit hoe je gebruikers kunt toevoegen aan je Google Analytics 4-account, zodat je het beheer kunt delen en samen kunt werken aan het verbeteren van je online aanwezigheid.

Je kunt een gebruiker die je toevoegt verschillende rollen toekennen. Hieronder staan de verschillende rollen en hun betekenis.

Beheerder – Een beheerder krijgt alle rechten en kan ook aan andere personen alle rechten toekennen.

Bewerker – Een bewerker krijgt alle rechten om instellingen in Google Analytics 4 aan te passen, maar heeft geen beheer over andere gebruikers.

Marketeer – Een marketeer kan in Google Analytics 4 doelgroepen, conversies, attributiemodellen, gebeurtenissen en conversieperioden maken.

Analist – Een analist kan items in Google Analytics 4 maken, bewerken en verwijderen.

Kijker – Een kijker kan instellingen en gegevens binnen Google Analytics 4 bekijken, maar niet bewerken.

In onderstaande video kun je zien hoe je een gebruiker toevoegt aan je Google Analytics 4-account.

Stappenplan – Gebruiker toevoegen Google Analytics 4

Volg je liever een stappenplan? Hier staan de stappen nog eens uitgeschreven.

Stap 1. Ga naar de website van Google Analytics en log in op je account.

Stap 2. Ga naar je Google Analytics 4 omgeving.

Stap 3. Klik linksonder op Beheer.

Stap 4. Klik op Toegangsbeheer voor property.

Stap 5. Klik rechtsboven op het blauwe plusje en klik daarna op Gebruikers toevoegen.

Stap 6. Geef het e-mailadres op van de gebruiker die je wilt toevoegen.

Stap 7. Vink de rol Beheerder aan en klik rechtsboven op Toevoegen.

Wil jij meer informatie over SEO resultaten meten? Je kunt zelf aan de slag met het meten van de resultaten in Google Analytics 4  of hulp inschakelen van een consultant bij Zoomin’. Niet alleen voor het meten van resultaten, maar voor een hele SEO en SEA strategie kun je terecht bij Zoomin’.

Delen
gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==

Door:

Geschreven 16/06/2023

Aangepast 03/12/2024

Vragen?

Wij bellen je terug!

Uitgelicht

  • top 6 digital marketing trends

    Top 6 marketing trends 2025

    De wereld van digitale marketing verandert in een razendsnel tempo. Nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie, machine learning en augmented ...

    Lees meer

  • SEO voor webshops

    SEO voor webshops

    Wat houdt SEO voor webshops in? SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. ...

    Lees meer

  • Meer leads genereren

    Meer leads genereren

    Meer leads en conversies: Hoe je website bijdraagt aan bedrijfsgroei Komt er veel verkeer op jouw website binnen, maar ...

    Lees meer