Updates
Wil jij meer weten over zoekmachine marketing? Bekijk dan de updates van Zoomin’. Er zullen regelmatig blogs worden gepost over SEO, SEA, klantcases en andere waardevolle informatie. Veel leesplezier!
Met een succesvolle SEO-strategie hebben we er o.a. voor gezorgd dat de webshop van New Power 95% meer organische doelen heeft behaald (2022 vs. 2024). Benieuwd hoe? Lees dan vooral verder! Read More
Als eigenaar van een webshop wil je natuurlijk dat je producten of diensten goed gevonden worden in zoekmachines zoals Google. Dit is waar Search Engine Optimization (SEO) om de hoek komt kijken. Met SEO kun je je webshop optimaliseren, zodat je beter vindbaar bent voor potentiële klanten. Je kunt ook specifiek SEO voor webshops toepassen. In deze blogpost leggen we uit wat dit inhoudt en geven we je waardevolle tips […] Read More
*Gezien we nu pas 3,5 maand live zijn met de nieuwe domeinen van Adamas, zullen we de blog over een aantal maanden updaten! In februari 2023 is Zoomin’ gestart met een zoekwoordenonderzoek en analyse van de webshop van Adamas. Vanaf september 2023 zijn we online met de nieuwe webshops van Adamas. In zo’n 3 maanden tijd hebben we al mooie resultaten behaald; 25 focuszoekwoorden in de top 10, 35% meer […] Read More
Ben je op zoek naar een manier om via SEO of SEA meer verkeer naar de website te krijgen? Of je nu gaat voor SEO of SEA, je kunt niet zonder een zoekwoordenonderzoek. Je moet namelijk in eerste instantie te weten komen waar men nu precies naar zoekt op het internet. Het proces inzichtelijk maken van waar men op zoekt, wordt zoekwoordenonderzoek genoemd. Wat is zoekwoordenonderzoek nu precies? Maar wat […] Read More
Het is voor je website van cruciaal belang om je afbeeldingen te optimaliseren. Met afbeeldingen optimaliseren voor SEO bedoelen we het aanpassen van je afbeeldingen om ze geschikt te maken voor online gebruik. Dit bestaat meestal uit verkleinen van de bestandsgrootte van de afbeeldingen, terwijl de afbeelding wel zijn kwaliteit behoudt. In deze blog lees je waarom afbeeldingen optimaliseren voor je website belangrijk is, hoe je dit kunt doen en […] Read More
Google Analytics is een handige tool die je kan helpen bij het begrijpen van het gedrag en de interacties van gebruikers op je website. Je kunt statistieken inzien over het verkeer op je website, waar het verkeer vandaan komt, het gedrag van de gebruikers en hoeveel conversies je uiteindelijk hebt. Je kunt deze statistieken gebruiken voor een strategie om hoger in Google te komen. Je kunt ook anderen toevoegen aan […] Read More
Als eigenaar van een bedrijf kan het beheren van je online omgeving een uitdaging zijn. Een Google Mijn Bedrijf-account kan een handig hulpmiddel zijn om je bedrijfsinformatie online te beheren en te verbeteren. Wil jij hoger in Google komen? Dan is jouw Google Mijn Bedrijf-account een manier om de prestaties van je website te beheren en te volgen. Als je een Google Mijn Bedrijf-account hebt, is het toevoegen van anderen […] Read More
In januari 2023 is Zoomin’ gestart met het uitvoeren van SEO en SEA taken voor Bouwtekening Expert. Er zijn in 2 maanden al mooie resultaten behaald, zoals 85% meer organische bezoeken, 140 conversies waarvan 116 ingevulde offerteformulieren en een conversieratio van 4.9%. Meer bouwtekeningen online verkopen Bouwtekening Expert is een mooi bedrijf in Rotterdam dat bouwtekeningen van hoge kwaliteit maakt voor particulieren en bedrijven. Met het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige […] Read More
Sinds juli 2022 beheert Zoomin’ de Google Ads voor Health Me en zijn we goed op weg: zo hebben we hiermee de afgelopen maanden een maandelijks gemiddelde van zo’n 100 contactmomenten via de website gegenereerd, een gemiddeld conversiepercentage van 6,7% behaald met een gemiddeld doorklikpercentage (CTR) van 7,3% “Hoe krijgen we meer zichtbaarheid, meer klantaanvragen en meer contactmomenten?” Onze partner Merk Maatjes benaderde Zoomin’ met een leuke aanvraag vanuit Health […] Read More
“Hoe gaan we meer klantaanvragen genereren?” Via onze partner Creative Boys Club kregen wij een vraag van een bedrijf in de bouwsector, VDM Afbouw & Onderhoud: ‘Hoe kunnen wij zo snel mogelijk meer klantaanvragen genereren?’. Met die vraag wisten we bij Zoomin’ wel raad, namelijk met Google Ads (voorheen Google Adwords). Binnen een korte tijd kun je met Google Ads je zichtbaarheid namelijk enorm verhogen en meer klantaanvragen genereren. Google […] Read More
Heb jij een trage website en wil je jouw website snelheid verbeteren? JA! Dan gaan we je helpen! Niets is zo vervelend als een website of webshop die langzaam laadt. Je wilt natuurlijk dat jouw bezoekers direct vinden waar zij naar op zoek zijn, niet pas na 6.438 seconden! Wist je dat het bouncepercentage (websiteverlaters na bezoek aan de eerste pagina) flink daalt als jouw website traag is? Nee!? Lees […] Read More
Met 32 zoekwoorden in top 10, wat resulteerde in +271% organisch bezoek. Een geslaagd SEO-traject voor Bromelia Botanica. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt. SEO-traject Hou jij van tropische planten? Check dan zeker de webshop van Bromelia Botanica eens. In deze webshop worden allerlei soorten bromelia’s in mooie potten verkocht en snel thuisbezorgd. En een gelukje: dit exotische plantenras heeft weinig water nodig! In 2021 was het bedrijf op […] Read More
Na 2 jaar nog gemiddeld 83 aanvragen per maand, waarvan gemiddeld 87% via organisch bezoek. Brouwer Dakdekkers is een unieke case met super resultaten wat niet altijd het geval is. Hoe dit begon? SEO start in 2018 In 2018 wilde Brouwer Dakdekkers beter vindbaar worden met hun toenmalige website. Het bedrijf was net opgericht en ze wilden online hun doelgroep bereiken, online marketing in Westland hebben we nodig. John kun […] Read More
Waarom zijn de websites van jouw concurrenten allemaal goed vindbaar en ben jij nergens te vinden? Dat ligt voornamelijk aan de structuur, snelheid, inhoud en links op en naar jouw website. Onder de term SEO vallen veel factoren. Een SEO-specialist maakt onderscheid tussen on-page SEO en off-page SEO. Technische SEO factoren Voor on-page SEO spelen de technische instellingen een grote rol, omdat je deze binnen je eigen website aanpast. Wat […] Read More
SEO resultaten meten, wat zijn de mogelijkheden? Kan ik straks terugzien wat het mij heeft opgeleverd? Ja, voor een groot deel. Website bezoekers worden grotendeels bijgehouden, maar offline bezoeken aan een winkel bijvoorbeeld, dat is wat lastiger. Maar niet getreurd, er kan een hoop! Wil je in de toekomst graag weten hoe jouw website scoort op het gebied van SEO? Dit kun je meten met verschillende tools, zoals Google Analytics, […] Read More
Wat is SEO? Een vraag die vaak voorbijkomt op het internet. SEO is een onderdeel van online marketing. Maar wat is SEO nu eigenlijk? SEO staat voor Search Engine Optimization. Als je dit zou vertalen naar het Nederlands, betekent het ‘zoekmachineoptimalisatie’. Zoekmachineoptimalisatie houdt in dat je jouw website zo inricht, met als doel dat jouw website hoger komt in de zoekresultaten van een zoekmachine, bijvoorbeeld Google. Jouw website zal hoger […] Read More